Presentation

Kan väl passa sig dock är detta skrivandet för min skull och att få lätta på mina känslor och tankar. Jag är 29 år och har två barn 3 och 7 år samt en hund och katt :-) 

Bor i hus utanför Helsingborg. Mina föräldrar började missbruka narkotika när jag var 1 år levde blev uppvuxen i ett hem med narkotika och brottslighet fram till jag var 6 år gammal då flyttade jag hem till min morbror och blev familjehemsplacerad där bodde där tills jag var ca 17 år gammal och hade sporadiskt kontakt med mina föräldrar. Deras missbruk eskalerar och heroin blir en.huvuddrog fängelsestraff m.m var inget ovanligt för dem eller för mig att besöka. Jag har varit med om väldigt mycket och fått se hemska saker men den person det gjort mig till är både positivt och negativt. Min mamma är idag drogfri sedan mer än 10 år tillbaka och kan ärligt säga att om hon inte varit det hade jag inte suttit här. Vi har en otroligt fin realatiion idag och allt hon missat under min barndom får mina barn 100 gånger om jag känner inget agg och skulle jag få välja att leva om min barndom hade jag inte viljat ha det på något annat sätt. Den har format mig och gett mig så mycket kunskap. Jag brukar säga att jag är född med otur många släktingar har avlidit pga missbruk många självmordsförsök bland familjemedlemmar många olyckor ett evigt kämpande med mitt mående och ekonomi men när jag tänker lite längre så finns det en anledning varför min väg genom livet sett/ser ut såhär det har gjort mig stark och gör mig starkare det finns en mening med allt oavsett om det är negativt eller positivt det är så jävla lätt att skriva än att ta sig till kom jag på nu men huvudsaken är att man försöker. Min pappa har återfall ett par gånger per år och så har det sett ut sedan jag var liten det är väldigt energikrävande men jag måste vara stark och oavsett vad han väljer (då jag inte kan tvinga honom till något) så är han min pappa och kommer alltid vara. Jag är besviken jävligt besviken rent ut sagt för vad han utsatt/utsätter mig för. Jag själv har aldrig haft något narkotika missbruk och är jävligt glad att jag varit stark nog att säga nej när det erbjudits av exempel så kallade vänner, för min del hade det räckt med en gång så hade jag fastnat. 

Nu blir det kaffe och en cigg ett litet beroende haha Hej Svejs! 

Kommentarer:

1 Kicki:

Du är verkligen stark!

Svar: Om inget annat blir man det :) Tack !
Natti

Kommentera här: